אדריכל הוא איש מקצוע מדופלם שהוא בעל הרישיון וההיתר לתכנן מבנים. האדריכל הוא זה שמתכנן את הסקיצה הראשונית של המבנה, יוצר את התוכנית המוגמרת, מחשב את הכמויות של חומרי הבניין הנדרשים, אחראי על עיצוב המבנה ובסופו של דבר גם מפקח על הבנייה ומתזמן אותה. כל כך הרבה כובעים יש לאדריכל והוא מהווה פקטור מרכזי בהצלחת פרוייקט הבנייה שלכם. זוהי הסיבה מדוע בחירת משרד אדריכלים כהלכה היא השלב הראשון בדרך לביצוע של כל פרויקט בנייה שהוא. בשורות הקרובות נמנה את הדגשים שיעזרו לכם שלא לטעות בתהליך הבחירה החשוב הזה.

 

התאמה לפרוייקט שלכם

אדריכלים יכולים לעסוק בתכנון בתים פרטיים, מבני ציבור, עיצוב פנים, תכנון ועיצוב נוף ועוד והתפקיד שלכם בתור לקוחות הוא להתקשר עם משרד אדריכלים שמתמחה בפרוייקט שלכם, סוגו וצרכי העיצוב שלו. ככל שמשרד האדריכלים גדול וותיק יותר, כך הוא יציע יותר אדריכלים לבחירה, כל אחד והתמחותו. במידה ואתם מעוניינים לבנות בית פרטי בסגנון כפרי, מודרני או עתיק, חשוב מאוד שהאדריכל יתמחה בכך, יציג בפניכם את תיק העבודות שלו ולא יתנגד לספק עבורכם פרטי התקשרות של מספר לקוחות שעימם עבד בעבר.

 

 

ניסיון והיקפי עבודה

האדריכל הוא המנצח על התזמורת של פרוייקט הבנייה שלכם. בכל פרוייקט שכזה פועלים מספר בעלי מקצוע בו זמנית כגון הקונסטרוקטור שאחראי לשלד המבנה וקבלן הבנייה שאחראי על שאר התפקידים לרבות הפיקוח על הבנייה, לצד האדריכל. ככל שמשרד האדריכלים שתבחרו יהיה וותיק ובעל ניסיון עם היקפי עבודה גדולים יותר, כך ניתן לדעת כי הוא בקשר עם המון קבלנים ונותני שירות ותהיה האפשרות להתאים עבורכם את אנשי המקצוע הטובים והרלבנטיים ביותר לפרוייקט הנוכחי. ידע וניסיון אלו יכולים לעזור גם לעמוד במשימת העמידה בתקציב הפנוי לפרוייקט.

 

 

תחומי האחריות

לאדריכלים, כאמור, מספר כובעים. אחד מהם הוא היכולת להגשים חלומות מעבר למראה החיצוני של המבנה ותכנון חלליו הפנימיים מבחינת השלד אלא גם בכל מה שקשור לעיצוב פנים ונוף. לכן, חשוב מאוד להתקשר עם משרד אדריכלים שמציע עבורכם גם ביצוע עיצוב פנים כחלק מפרוייקט הבנייה שלכם. כך אין צורך לפנות אל איש מקצוע נוסף ואותו אדם שתכנן את ביתכם ידאג לעצב גם את פנים הבית בצורה הרמונית שתשלב היטב עם מראהו החיצוני. אדריכל שכזה ידאג לכל הפרטים, הגדולים וגם הקטנים כך שהבית החדש שלכם יהיה פונקציונאלי, מעוצב בהתאם להעדפות האישיות שלכם ויתחשב בצרכים של כל דיירי הבית.

 

וכמובן, בחירת משרד אדריכלים מחייבת גם התחשבות בעלות הכספית. לכן, חשוב מאוד לבצע סקר שוק מקיף, לא לבחור במחירי הקצה (הכי יקר לא תמיד הכי טוב והזול בסוף עולה ביוקר). התרשמו גם מהיחס וההתנהלות הבין אישית של האדריכל שכן איש מקצוע זה עתיד ללוות את הבנייה או השיפוץ זמן לא מבוטל ובאופן צמוד אליכם.